16 Mar 2009

Twee keer jarig, vier keer gevierd

Wilfredo was jarig... wanneer? Ja dat was de 12de en de 16de maart. Hoe dat kan? Zo zegt hij het zelf:
"Volgens mijn moeder ben ik de 12de geboren, dus thuis feliciteren ze me de 12de; ik weet daar niets van, maar mijn documenten zeggen dat ik de 16de zou zijn geboren, dus die dag vier ik zelf"
Dit is iets wat hier veel voorkomt, waar mijn moeder met de kinderen van het Lilianefonds ook wel problemen mee heeft. Sommigen weten niet wanneer ze zijn geboren: "dat jaar dat de aardappeloogst zo goed was..." en de moeders geven vaak andere data aan dan op de documenten van geboorte aangegeven wordt.
Maar goed, dit geeft Wilfredo dus genoeg reden om het uitgebreid te vieren, zeker omdat in zijn kindertijd er niet veel aan gedaan is. Een vriend en een vriendin namen hem de 11de mee uit eten (dat is de gewoonte, de avond ervoor en wachten tot middernacht); de dag erna, de 12de hadden we een klein feestje bij z´n ouders thuis, wat extra werd gevierd, want dit is zijn laatste verjaardag als alleenstaande ;), zondag de 15de kreeg hij een taart in het kerkje waar hij verantwoordelijk voor is, en maandag had ik een klein feestje voor de naaste vrienden georganiseerd, dat was dus de vierde viering!!!

No comments:

Post a Comment

Leuk dat je meekijkt!

Wilfredo & Judith