8 Dec 2007

Sinterklaas in Perú

Sinterklaas is gelukkig ook in Perú geweest,
We kunnen toch niet laten varen zo´n belangrijk feest.
Met eigen gebakken pepernoten en spekulaas,
Hebben we kunnen genieten van de “oude baas”.

Het feest was compleet met pakjes en gedichten,
De blijdschap was te zien op alle gezichten.
Wat kent hij ons goed die beste man,
Ieder jaar zulke rake dingen over jan en alleman!

Zelfs hier in het verre zuiden hebben we hard gezongen,
Al klinken de woorden soms als vreemde tongen.
Het valt toch niet mee om “Zwatrte Piet” en “kapoentje” te zeggen,
Voor onze vrienden hier, zelfs als we het hele verhaal uitleggen.

Nu bent u weer naar Spanje vertrokken met de boot,
Al heb ik u daar nooit gezien en mocht ik niet op schoot.
Soms vraag ik me af of dat wel een thuis is voor een Sint als Gij,
Al denk ik dat u waarschijnlijk een wereldburger bent zoals wij.
Dank U Senterklaasye

1 comment:

  1. Die goeie ouwe Sint toch, reisd helemaal naar Cajamarca om jullie te verwennen. In Arnhem is hij dit jaar niet geweest. Waarschijnlijk heeft hij het te druk... wij hebben het in ieder geval wel behoorlijk druk gehad!!.
    Luek om zo mee te lezen wat jullie allemaal uitspoken daar!!
    Liefs,

    Hylke & Natasja

    ReplyDelete

Leuk dat je meekijkt!

Wilfredo & Judith